Koffie-Alpha is afgerond

23-04-2024

Het geloof is zo gek nog niet

De Koffie-Alpha is afgerond. Na ruim 10 weken en een weekend samen op weg geweest te zijn in ontmoetingen rondom het christelijk geloof, is de Koffie-Alpha met een lunch afgesloten.

Vrijdag 19 april vond de laatste bijeenkomst van de Koffie-Alpha plaats. Na ruim 10 weken met elkaar op weg geweest te zijn en elkaar goed hebben leren kennen, mocht dit natuurlijk niet zo maar ongezien voorbij gaan.

Aan een gezellig gedekte tafel met broodjes, beleg, kopje koffie en thee, een sapje en een wijntje werd gezellig "nagetafeld". Zo'n Alpha-cursus geeft heel sterke verbondenheid. Je leert elkaar en het geloof goed kennen.

Voorafgaand aan de lunch was het laatste thema "Hoe zit het met de Kerk?" Daarna volgde een korte evaluatie en terugblik. Hoe heb je de Koffie-Alpha ervaren? Met welke verwachting of vragen kwam je naar Alpha? Zijn die verwachtingen uitgekomen? Wat neem je mee naar huis?

Enkele ervaringen van de aanwezigen:
- Ik heb heel veel informatie opgedaan. Het geloof is zo gek nog niet.
- Een verrrijking.
- Ik heb meer verdieping en achtergrond gevonden.
- Ik heb mooie gesprekken over het geloof gehad en de RK-gemeenschap beter leren kennen.
- Ik ben lid van de Kerk. Als ik ergens bijhoor wil ik ook de mogelijkheden onderzoeken hoe ik daar blijf en me kan voeden, voor mezelf en voor de ander.
- Ik heb genoten van de ontmoetingen, de presentaties en het open delen met persoonlijke verhalen.
- Ik voelde Gods Geest werken.
- Alpha was een rustmoment voor mij in de week.
- Alpha-cursus werd zo'n avontuur, dat een goede vriend opmerkte dat ik het voor mezelf op zou moeten schrijven, want het leidde van de ene naar de andere ontdekking.
- We werden begeleid door een heel fijn team.
- Ik heb een herhaling gezien en geleerd bij Alpha van wat mijn ouders mij geleerd hebben. Ik denk dat mijn ouders trots op mij zijn.

En trots... dat zijn we zeker! Op de deelnemers en op het Alpha-team voor deze inspirerende Alpha-cursus weer. De eerste Koffie-Alpha in Nederland bedacht. Dank aan allen die betrokken waren. Ook voor degenen die wekelijks voor de Koffie-Alpha-cursus hebben gebeden. Beste deelnemers en oud-deelnemers aan een Alpha-cursus: tot ziens bij de After Alpha!

Een gezellige afsluiting van de Koffie-Alpha