Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Stemmige viering Annakapel

27-07-2015

Goed bezochte viering in de Sint Annakapel...

Op 26 juli viert de Kerk ieder jaar de gedachtenis aan de ouders van de Maagd Maria, de heilige Anna en Joachim. Omdat dit jaar deze gedachtenis op een zondag viel, werd de heilige Mis in de Annakapel aan de Roond  op maandagavond 27 juli gevierd.

Ondanks de soms herfstachtige weersomstandigheden in de ochtend en de middag weerhield dit verschillende parochianen er niet van om 's avonds om 19.00 uur naar de viering in de Annakapel te komen. Pakweg 35 jongere en oudere kerkgangers namen de moeite om mee te vieren.

De weersomstandigheden waren inmiddels ook behoorlijk verbeterd zodat  een en ander droog en zelfs redelijk zonnig kon verlopen. Drie kleine prinsesjes zorgden voor de vrolijke noot tijdens en na de viering waarbij er weer heerlijk gesmuld kon worden van vers gebakken cake onder het genot van een kopje koffie of thee.

Iedere keer weer blijkt dat het vieren in een van de vele kapellen die onze Heilig Hartparochie rijk is, een verademing is voor jong en oud. Het brengt mensen van overal bijeen en het verbindt ons als familieleden van die ene wereldwijde Kerk.

Kaarsjes brandend bij moeder Anna.