Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Gezinsviering voor alle kinderen...

14-10-2017

Wees gegroet, Maria!

Vanavond hebben we in de ‘Sint-Petrus’ een gezinsviering ter ere van Maria, koningin van de Vrede, gevierd. Zeker 25 kinderen en vele volwassenen wisten de weg naar de basiliek te vinden. Verschillende kinderen en volwassenen hadden op de oproep van de werkgroep gereageerd en hadden een Mariabeeldje meegenomen. Zij kregen een mooi plekje op het priesterkoor omringd met Mariakaarsen uit de Mariakapel.

Het kinderkoor zong enthousiast, verschillende kinderen lazen een stukje voor en weer andere kinderen hielden een kaarsje vast bij het Evangelie. Één meisje las voor de eerste keer voor en ze vond het reuze spannend. We hebben ook nog een nieuwe misdienaar aan het werk gezien….

Aan het einde van de Viering werden alle kerkgangers, groot en klein, uitgenodigd om in processie naar Maria te lopen. Met pater De Visser en de kinderen voorop, liepen we via de zijbeuk bij Maria te komen en onder de klanken van een prachtig gezongen Wees Gegroet sloten alle mensen in processie aan. Een bijzonder en ontroerend moment! Bij Maria baden we gezamelijk een Wees Gegroetje en na de zegen gekregen te hebben aldaar, vertrok een ieder met een warm hart naar huis maar niet zonder eerst een mooie Mariakleurplaat te hebben gekregen. Voor groot en klein was er ook nog het inmiddels welbekende gezinsvieringskaartje met dit keer op de voorkant een bewerkte foto van het Mariabeeld uit de kapel bij de voormalige Heilig Hartkerk.

De volgende gezinsviering is op zaterdag 25 november. Onze speciale dank aan alle kinderen die zo geweldig meegedaan hebben!