Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Kapelviering in Boxtel

10-05-2018

Kapelviering 'Maria, koningin van de Vrede': geloven met Maria

Vanmiddag vond de jaarlijks terugkerende gebedsviering plaats nabij de kapel van Maria, koningin van de Vrede naast de voormalige Heilig Hartkerk. Ruim 35 parochianen vonden op deze middag de weg naar de genoemde kapel....

Samen werd er gebeden, gezongen en geluisterd rondom het thema 'Geloven met Maria'. Daarbij werd we uitgenodigd om 'moeder' te zijn zoals Maria, luisterend, zorgend met een hart voor elkaar. Maar ook om 'vrouw en mens' te zijn zoals Maria, eenvoudig en dienstbaar aan God en de medemens om zodoende gemeenschap op te bouwen. En tenslotte ook om 'gelovige' te zijn zoals Maria, de leiding ontvangend van de heilige Geest en biddend in de samenleving te staan.

Na deze korte gebedsviering werd er samen in de 'Hartslag' vanwege de wind, koffie of thee gedronken om samen nog wat na te praten. Dank aan Ria, Francien en Marcel voor de organisatie en tot een volgende keer!