Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Sfeervolle, leuke naviering op 20 juni

07-07-2015

Sfeervolle naviering van de vormelingen en eerste communicanten op 20 juni.

Het is 20 juni kwart over zes. De Theresiakerk stroomt aardig vol met vormelingen, eerste communicanten, familieleden en mensen die benieuwd zijn naar wat komen gaat. Alle vaders, mannen en jongens krijgen bij binnenkomst een kaarsje. Bij het bidden van het onze vader worden alle mannen uitgenodigd om naar voren te komen, hun kaarsje aan te steken en na het Onze Vader bij het altaar te plaatsen.

Dit was een van de ideeën waar de vormelingen mee kwamen, toen ze samen met de werkgroep Toekomst de viering voorbereidden. Leuk toch! Het thema van de viering was Vaderdag en dat kwam onder meer tot uiting in de persoonlijke en ontroerende gedichtjes, die de vormelingen over hun eigen vader hadden gemaakt en tijdens de overweging voorlazen. En de communicanten hadden eveneens een aandeel: zij kwamen vertellen dat het Altzeimerproject, waarvoor zij tijdens hun eerste communieviering geld hadden ingezameld: meer dan 250 euro!

Ook de liederen die door Lencante ten gehore werden gebracht en een persoonlijke noot van Claudia de Breij gaven kleur aan de naviering. Na afloop van de viering werd het licht, dat ontstoken was, al wandelend naar de Sint Jozefkapel gebracht. Daar werd een grote groep jongeren en minder-jongeren getrakteerd op een drankje en door de vormelingen zelf gebakken cupcakes. Op het spandoek, dat de vormelingen hadden gemaakt, werden nog goede wensen en gedachten bijgeschreven.

Kortom , het was een viering om met voldoening op terug te kijken en volgend jaar weer te doen.

De werkgroep Toekomst

Doneer

Meimaand Mariamaand

In mei een extra bloemetje voor Maria