Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Sfeervolle Sint Theresiadag

07-10-2015

Theresiadag 2015, net even anders...

Dit jaar begonnen we de Theresiadag in de Sint Jozefkapel. We kwamen daar om 9 uur bijeen om te luisteren naar liederen en verhalen die betrekking hadden op het thema ”samen verder”.

Het was een stemmig begin in een propvolle kapel. We ontstaken kaarsen in lantaarns en gingen samen op weg door de Lennisheuvelse velden waar de mistflarden plaatsmaakten voor een voorzichtige zon.

Onderweg stopten we voor het zingen van een pelgrimslied, luisterden we naar een gedachte over  “stilstaan” (zie elders in rond Kerk en Orion) en genoten we van de natuur en van elkaars gezelschap. Aangekomen bij de kerk smaakte een kopje koffie goed.

Daarna ging de eucharistieviering van start in de goed gevulde Theresiakerk, opgeluisterd door een blazersgroep van fanfare Sint Arnoldus, het Theresiakoor en zanggroep Lencante. Er was veel aandacht voor mensen onderweg, met name pelgrims en vluchtelingen.

Na de viering namen we de lantaarns mee terug naar de kapel, waar de zon inmiddels volop scheen. Het was er goed toeven, zeker ook door de lekkere lunch, die we voorgeschoteld kregen.

Een ongedwongen sfeer, vrolijke gezichten en de warmte van de zon… kortom een bijzondere en sfeervolle dag om met voldoening op terug te kijken.