Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Helma Rombouts een lintje

30-04-2017

Helma Rombouts onderscheiden in de Orde van Oranje Nassau

Afgelopen woensdagmorgen 26 april werd onze vrijwilliger Helma Rombouts door burgemeester Marc Buijs benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Een bijzondere eer die Helma van harte is gegund voor haar inzet voor de geloofsgemeenschap van Lennisheuvel. Helma is een prominent vrijwilliger van de Heilig Hartparochie.

Zoals dat meestal gaat werd ook Helma met een aardige smoes naar het restaurant van het gemeentehuis gelokt. Ook zij was niet op de hoogte dat er iets om haar stond te gebeuren. Ook niet toen ze in de groep pastor Harry van den Tillaart ontmoette en met hem een kopje koffie dronk. Maar dat pakte heel anders uit, ook zij viel namelijk dik in de prijzen.

Helma heeft zich al jarenlang in gezet voor de voormalige Theresiaparochie en doet dat tot op de dag van vandaag nog. Nu echter voor de geloofsgemeenschap Lennisheuvel van de Heilig Hartparochie.
Daarnaast is ze tientallen jaren actief geweest voor de Stichting Vakantiecomité Lennisheuvel, de EHBO-vereniging van Boxtel de Oranjebraderie en het Herfstfestijn. De burgemeester roemde haar stevige en langdurige inzet voor de gemeenschap.

Helma. Graag willen we ook jou en je partner namens het bestuur en het pastoraal team van de Heilig Hartparochie en vooral namens de werkgroepen en vrijwilligers van Lennisheuvel van harte feliciteren met deze prachtige onderscheiding. Je hebt deze dik verdiend. Hopelijk heb je genoten van deze dag en de daaropvolgende. Voor een fotoreportage klik op deze of onderstaande link.

Meer informatie:

Helma ontving zojuist de koninklijke onderscheiding