Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Naviering H. Communie en Vormsel

28-06-2017

Naviering van de Eerste H. Communie en het H. Vormsel

Op zaterdag 24 juni vond de naviering van Eerste Communie en Vormsel plaats. Alle communicanten en vormelingen en hun ouders deden eraan mee en de kerk was goed bezet.

Het thema van de viering was alle kleuren van de regenboog. Iedereen mocht zijn of haar eigen kleur meebrengen en samen vormden we een kleurig palet. Het thema was ongewild actueel vanwege Roze Zaterdag en de perikelen rondom de afgelasting van de viering in de St.-Jan. Kennelijk geldt voor een aantal gelovigen dat sommige kleuren toch niet in de regenboog thuishoren.

De eerste lezing over de kleuren werd door alle ouders van de communicanten gelezen en de tweede lezing ging over het feit dat alle ledematen van ons lichaam er toe doen.

In de viering werd ook de goede doelenactie van de communicanten gememoreerd. Voor de Wensambulance en voor de stichting Hartenkind werd geld ingezameld. Er werd in totaal € 720 opgebracht! hetgeen tot een luid applaus leidde.

Bij de voorbeden werd bij iedere voorbede een bloem, waarvan de kleur overeenkwam met de tekst, in een vaas gestoken, wat uitmondde in een prachtig boeket voor het Theresiabeeld.

Aan het eind van de viering begon Francien van Lencante in haar eentje de bekende "Ode an die Freude" (met een Nederlandse tekst) te zingen. Bij ieder couplet sloten zich meer zangers aan en het resultaat was dat uiteindelijk de helft van alle aanwezigen als een groot koor voor in de kerk stond te zingen. Een regelrechte flashmob! Een prachtig slot van een mooie viering!