Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

De Uitwijk in gebruik genomen

26-04-2018

Op zondag 22 april werd de gerenoveerde Uitwijk ingezegend

Op zondag 22 april jl. is de gerenoveerde Uitwijk, het ontmoetingscentrum van de geloofsgemeenschap Lennisheuvel, ingezegend en officieel (weer) in gebruik genomen. Aan de inzegening ging een druk bezochte eucharistieviering in de mooie kerk van Lennisheuvel vooraf.

Om half elf was de eucharistieviering in de Sint-Theresiakerk van Lennisheuvel. De voorgangers waren pastor Van den Tillaart en pastoor Jacques Grubben. Het was een fijne viering met gezangen van het Sint-Theresiakoor. De kerk was goed gevuld en dat gold ook voor de collecteschalen.

Na de viering werden alle aanwezigen door Harrie van den Tillaart uitgenodigd om voor de Uitwijk plaats te nemen. Met een aangeklede sleutel werd de gerenoveerde Uitwijk daarna geopend en velen vonden toen binnen een plek. Het was wel even aanschuiven want er was een flinke belangstelling.

Na een kort welkomstwoord van pastor Harrie van den Tillaart zegende pastoor Jacques Grubben de ‘nieuwe’ ontmoetingsruimte. ‘Ik zal jullie niet te nat maken, maar we zullen de ruimte goed inzegenen’. Pastoor Grubben wenste de geloofsgemeenschap Lennisheuvel veel succes met het nieuwe onderkomen en een fijn gebruik van de ruimte.

Hierna nam Chris Snik het woord. Hij vertelde in het kort de totstandkoming van de renovatie en vermeldde alle ondernemeningen die hun best hadden gedaan en vooral ook de vele vrijwilligers die maandenlang hun beste krachten hebben gegeven. ‘Het is mede door jullie tomeloze inzet een fastastische ruimte geworden waarin we met plezier zullen vergaderen, werken en buurten’.

Daarna was er gebak. Een flinke taart werd aangesneden en alle gasten kregen een stuk ervan met koffie of thee. Felicitaties volgden en dankwoorden werden naar de vrijwlligers en de aanwezigen uitgesproken. Er werd nog lang en gezellig nagebuurt en de sfeer was prima.

Het parochiebestuur dankt alle vrijwilligers voor hun inzet en feliciteert de Contactgroep Lennisheuvel en vooral de gemeenschap zelf met hun mooie, vernieuwde ontmoetingsruimte.

De Sint-Theresiakerk van Lennisheuvel