Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Vieringen Op weg naar Pasen

18-03-2024

De vieringen in de Sint-Theresiakerk op weg naar Pasen

Op zondag 24 maart, Palmzondag, is er om 10.30 uur een Woord- en communieviering, voorgegaan door diaken Pierpaolo Flesia, gezongen door het St.-Theresiakoor en begeleid door de groep ABD. Tijdens de viering zullen ook de palmtakjes worden gewijd.

In de Goede Week zullen er ook drie vieringen plaatsvinden:

· Op vrijdag 29 maart Goede Vrijdag om 19.00 uur herdenken we het lijden en sterven van Jezus, het lijdensverhaal wordt in beeld gebracht met behulp van passende teksten en liederen, voorbereid door de wocogroep en gezongen door Lencante. Een ingetogen en sfeervolle viering.

· Op zaterdag 30 maart om 21.30 uur zal pater John Varikuti van het Pastoraal Team voorgaan in de Paaswake met begeleiding van het St.-Theresiakoor. Aan het paasvuur wordt de paaskaars ontstoken en het Licht wordt aan iedereen doorgegeven. De lezingen gaan over de tocht door de woestijn tot de ontdekking van het lege graf.

· Op zondag 31 maart Eerste Paasdag om 10.30 uur is er een paasviering, voorgegaan door geestelijk verzorger Marianne Jansen, voorbereid door de paaswerkgroep, gezongen door Lencante en begeleid door fluitist Ton en gitariste Jacqueline. We vieren de verrezen Christus en gaan op zoek naar het nieuwe Licht met het paasverhaal en stemmige liederen.

Bij alle activiteiten bent u van harte welkom. U vindt de vieringen nog een keer beknopt weergegeven in Rond Kerk en Orion van maart en elders op deze website.

Hartelijk gegroet, Contactgroep St.-Theresia.

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen