Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Vrijwilligersmiddag in de Kloosterhof

27-09-2016

De vrijwilligers zijn het fundament van een parochie

Zonder vrijwilligers geen parochie zou je bijna kunnen zeggen en dat geldt zeer zeker voor ons mooie Kerkdorp Liempde. Deze inzet wordt zeer gewaardeerd. Daarom is er a.s. zaterdag 1 oktober een speciale middag voor hen georganiseerd. Deze begint om 13.00 uur en duurt tot circa 18.00 uur.

De inzet van onze 85 vrijwilligers voor onze kerk vinden wij geweldig. Velen zetten zich buitengewoon in, anderen zijn een aantal keren per jaar actief. Ieder naar zijn of haar vermogen en persoonlijke motivatie. Deze aandacht voor de parochie wordt door het parochiebestuur én de Contactgroep Liempde zeer gewaardeerd.

Eén keer per jaar willen we daar extra bij stil staan. Daarom organiseert de Contactgroep Liempde dit jaar de traditionele vrijwilligersdag voor het Kerkdorp Liempde. Deze middag is op zaterdag 1 oktober 2016 a.s., begint om 13.00 uur en vindt plaats in Dienstencentrum Kloosterhof.

● Programma
  • 13.00 uur: Verzamelen in Dienstencentrum Kloosterhof. Ontvangst met koffie/thee en iets lekkers.
  • 13.45 uur: Lezing door pater Hans de Visser. Hij houdt een lezing over de rol van de Van Meerheims in de heerlijkheid Boxtel (1320–1435)
  • 14.30 uur: Pauze. In de pauze wandelen we naar onze kerk.
  • 14.45 uur: Orgelconcert door onze nieuwe organiste Marie-José Heijnen. Zij verzorgt een orgelconcert
  • 15.15 uur: Pauze. We wandelen terug naar de Kloosterhof en genieten weer van een glaasje frisdrank.
  • 15.45 uur: Lezing door de heer Arnold van den Broek. Hij gaat in op de laatste particuliere bewoners van kasteel Stapelen, de familie Mahie, voordat het kasteel verkocht werd aan de paters Assumptionisten.
  • 17.00 uur: Gezellig samenzijn met een barbecue.
  • 18.00 uur: Afsluiting van de vrijwilligersdag
In het begin van de bijeenkomst zal pastoor Jacques Grubben de eerste Heilig Hartspelden uitreiken. Deze zijn voor vrijwilligers van de parochie bedoeld die 25, 40 of 50 jaar actief zijn voor de parochie. Deze eerste keer worden meerdere spelden uitgereikt!

Gezelligheid troef tijdens de vrijwilligersmiddag van 2015