Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Gemeenschap Paus Johannes XXIII

29-11-2016

Dit weekend aandacht voor Gemeenschap Paus Johannes XXIII

Op zaterdag 3 en zondag 4 december presenteert de gemeenschap Paus Johannes XXIII zich tijdens en na de H. Missen in de Sint Jans Onthoofdingkerk. Diaken PierPaolo Flesia zal vertellen over het  werk van deze gemeenschap en in het bijzonder over het project: “Een maaltijd per dag”. Na afloop van de viering is het mogelijk een gift te doen voor het werk van deze gemeenschap.

Een maaltijd per dag in Nederland
We hebben het over mannen, vrouwen, Nederlanders en buitenlanders, zo tussen de 22 en 60 jaar. Zij hebben een moeilijk leven achter de rug, met maatschappelijke problemen, drugs-, alcohol- of gokverslaving. Sommigen komen uit de gevangenis of hebben net een therapeutisch programma gevolgd en weten niet waar ze heen moeten, zij hebben geen huis, geen familie of hun familie wil niets met hen te maken hebben.

Voor hen zijn wij hun familie. In ons huis in Liempde vinden zij een plek waar zij worden opgevangen, zolang dat nodig is, een familie waar zij deel van uitmaken, een plaats aan tafel, iedere dag, en ondersteuning op hun weg naar een betere toekomst. Soms is het hebben van een huis en een uitkering niet voldoende, want dan heb je juist vrienden nodig, een huiselijke omgeving, waar je steun vindt wanneer je op je kwetsbaarst bent.

In 2008 vroeg de toenmalige bisschop van Den Bosch, Mgr. Hurkmans, aan onze gemeenschap, de Comunità Papa Giovanni XXIII (Gemeenschap Johannes de 23ste), een huis in Nederland op te zetten om familie te zijn voor wie er geen heeft. Vanaf toen zijn velen in ons huis verbleven, wij hebben hen opgenomen en hebben hun alles gegeven wat nodig is om hun leven op orde te krijgen. Dit hebben wij alleen kunnen doen dankzij vrijwilligers en gulle mensen die besloten ons te helpen.

Ook uw hulp, uw gift hebben wij nodig. Help ons om wie niets en niemand heeft op te vangen. Geef na afloop van de vieringen iets extra's in de gereed staande bus. Bij voorbaat dank!

Een maaltijd per dag, dat is het doel...

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen