Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Maestro Geoffrey de Jong

30-11-2016

Kapelaan Geoffrey de Jong in actie in de Serenade

Zaterdagavond 26 november was de Serenade goed gevuld. Hoe kon het ook anders: er waren twee jubilarissen en er was een Liempdse Maestrowedstrijd. Een van de deelnemers aan deze dirigeerwedstrijd was onze kapelaan Geoffrey de Jong. Hij werd niet de winnaar maar stal wel een stuk van de show.

Er waren vijf kandidaten waaronder Geoffrey de Jong. 'Het is veel moeilijker dan je denkt', aldus Geoffrey. 'Goh, ik stond bijna peentjes te zweten. 'Op een gegeven moment lag met mijn partituur enkele pagina's voor en ik wits totaal niet meer waar ze waren...'. Hij vult aan: 'Even goed geluisterd en enkele pagina's teruggebladerd. En ja hoor volgens mij zat ik toen weer goed.' Heel geconcentreerd 'ploegde' hij verder.

Het geeft inderdaad aan hoe moeilijk het is zo'n groep musici samen te laten spelen. En als je ze tegelijk laat beginnen en ongeveer tegelijk laat eindigen dan gaat het al best goed. Voor Geoffrey helaas niet goed genoeg want de directeur van basisschool De Oversteek Edwin Vugts werd die avond tot winnaar uitgeroepen!

En Geoffrey, laat de muzikanten de volgende keer weer plaatsnemen als ze jou verwelkomen, want staand spelen is voor velen van hen ook lastig. Maar mooi gedaan en... oefening baart kunst. We hebben allemaal genoten van een sfeervolle en gezellige avond.

Geoffrey staat vol concentratie te dirigeren...

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen