Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Ben en Corry een lintje…

26-04-2017

Ben Smeltink en Corry Habraken zijn sinds vandaag Lid in de Orde van Oranje Nassau

Vanmorgen werden Ben Smeltink en Corry Habraken door burgemeester Marc Buijs benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Een bijzondere eer die Ben én Corry van harte zijn gegund voor hun inzet voor de Liempdse gemeenschap en daarbuiten. Ben is prominent vrijwilliger van de Heilig Hartparochie en in het bijzonder voor de geloofsgemeenschap Liempde. In die parochie draagt Corry ook als vrijwilliger haar steentje bij.

Zoals dat meestal gaat werd Ben met een goede smoes naar het restaurant van het gemeentehuis gelokt. Daar aangekomen keek hij aanvankelijk heel nieuwsgierig rond. Maar Ben zou Ben niet zijn als hij al niet snel in de gaten heeft dat hij dit keer ook in de prijzen zou vallen, al dacht hij aanvankelijk dat het zijn echtgenote Maria zou betreffen. En dat was zo, samen met 10 anderen werd hij met zijn echtgenote Maria op de voorste rij stoelen geplaatst. En toen wist hij het helemaal zeker.

Dat was min of meer ook van toepassing op Corry. Helaas kon ze wegens vakantie niet persoonlijk aanwezig zijn en ze werd ‘op afstand’ geëerd. ‘We zullen de boodschap met alle verdiensten meteen via sms naar haar sturen en haar te zijner tijd de versierselen opspelden’, aldus de burgemeester.

Burgemeester Buijs vernoemde veel activiteiten die Ben in de afgelopen bijna 50 jaar voor de gemeenschap Liempde en daarbuiten heeft gedaan. Zijn inzet in het verleden voor veel extra activiteiten voor de basisschool De Oversteek, zij inzet voor de KBO van Liempde en zijn inzet voor de wandelvereniging De Keistampers in Boxtel. En natuurlijk niet te vergeten alle inspanningen voor de Heilig Hartparochie en een van zijn voorgangers de Parochie Sint Jans Onthoofding Liempde.

Op eenzelfde wijze noemde hij de verdiensten van Corry. Haar inzet voor de ziekenverzorging, het jaarlijks meegaan met de Henri Dunant en de werkzaamheden voor en in de kerk van Liempde.
Vooral voor het vele parochiewerk zijn wij hen beiden dankbaar. Daarvoor bedanken we Ben en Corry van harte, temeer omdat beiden nu nog steeds erg actief zijn voor en binnen de Heilig Hartparochie.

Ben straalde tijdens de uitreiking want ook hij is gevoelig voor een compliment. ‘Dik verdiend’, aldus burgemeester Marc Buijs, ‘een man van de gemeenschap Liempde en een steunpilaar voor de parochie’. De bloemen gingen naar Maria die hem altijd hielp en terzijde stond en dat nog altijd staat.

Ben en Corry. Graag willen we jullie en jullie partners namens het bestuur en pastoraal team van de Heilig Hartparochie en vooral namens de werkgroepen en vrijwilligers van Liempde van harte feliciteren met deze prachtige onderscheiding. Jullie hebben hem dik verdiend. Corry, geniet op afstand. Ben, geniet er vandaag van, geniet van de dag, van het feest en van alle aanloop. Maak er een onvergetelijke dag van.
Voor een fotoreportage klik op deze of onderstaande link.

Meer informatie:

Ben onderscheiden als Lid in de Orde van Oranje Nassau