Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Nieuwe geluidsinstallatie

23-09-2017

Nieuwe geluidsinstallatie voor de kerk van Liempde

Sinds deze week hangt er in de kerk van Liempde een nieuwe geluidsinstallatie. Bijna alle boxen zijn vervangen en er is een nieuwe versterker geplaatst. Geluidsproblemen horen vanaf deze week tot het verleden.

De firma Wolff uit Tilburg heeft deze klus geklaard. 'Deze kerk heeft veel galm', aldus de heer Wolff. 'En nu zijn er luidsprekerzuilen met extra speakers erin die hier een antwoord op hebben'. Nou dat hadden we nodig in onze kerk, want de akoestiek in de kerk is grandioos maar vaak een vijand voor de verstaanbaarheid van sprekers.

Dat probleem hopen we met de nieuwe speakerzuilen en versterker opgelost te hebben. Er zijn ook extra subwoofers geplaatst, dit zijn als het ware 'basluidsprekers'. Als er muziek wordt gedraaid geven deze een extra klankkleur aan die muziek. Ook een fijne aanwinst... O ja, de ringleiding was goed en blijft natuurlijk gehandhaafd!

Ook een aanwinst is dat we voortaan via Usb muziek kunnen afspelen, via een cd was natuurlijk al mogelijk. Met de nieuwe apparatuur kunnen we via Usb en cd muziek afspelen én opnemen.
Deze laatste mogelijkheden komen ook in de kerk van Esch en in de basiliek van Boxtel. Een extra service naar parochianen op geluidsopnames van diensten te kunnen opnemen/vastleggen.

We vertrouwen erop dat we de verstaanbaarheid van de sprekers met de nieuwe installatie gaan verbeteren en dat het afspelen van muziek op een verbeterde wijze de beleving van de vieringen zal verhogen.

De Sint Jans Onthoofdingkerk van Liempde

Doneer