Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Brieven Kerkbalans ingevouwen

26-10-2017

De herinneringsactie Kerkbalans 2017 gaat in Liempde van start

Vanmiddag zijn door een aantal vrijwilligers van Liempde de brieven voor de Herinneringsactie Kerkbalans ingestoken. Ruim 1.750 enveloppen werden zo gevuld. Deze worden het komende weekend op alle adressen bezorgd.

De Herinneringsactie Kerkbalans is inmiddels in de hele Heilig Hartparochie gemeengoed. In alle kerkdorpen wordt voortaan deze herinneringsactie georganiseerd. Dit gebeurt centraal door de vaste Werkgroep Kerkbalans. In die werkgroep wordt een tijdplan opgesteld, de taken verdeeld en een verder draaiboek opgesteld. Vervolgens worden de brieven opgesteld, gedrukt, ingepakt en bezorgd.

Dit laatste gebeurde dus vanmiddag in Liempde. Deze ingepakte brieven worden morgen bij de verdelers bezorgd. Aan hen wordt dan gevraagd deze in het komende weekend te bezorgen.

Een herinneringsactie is ook precies wat het woord zegt. In januari van dit jaar was de echte actie met een vouwplaat voor een kerk. Velen hebben inmiddels al een bedrag naar de penningmeester overgemaakt. Van anderen mochten we nog niks binnen krijgen. Deze brief herinnert u daaraan.
Mocht u al een bijdrage hebben gegeven dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen. Overigens iets extra geven mag altijd want een kerk en geloofsgemeenschap onderhouden kost gewoon veel geld.

Dit jaar zijn in Liempde de voeten van de pilaren hersteld en geschilderd en is bijna de gehele geluidsinstallatie vervangen. Ook zijn kerkbanken aangevuld en is verleden jaar het kerkhof gedraineerd. Veel zaken die de nodige duiten hebben gekost.

Kortom. Hebt u uw bijdrage om welke reden dan ook nog niet kunnen overmaken dan wordt u daar door middel van deze herinneringsbrief op geattendeerd. Laat u van uw beste kant zien en steun uw kerk, de Liempdse kerk.

De vrijwilligers steken de brieven van de herinneringsactie in.

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen