Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Nieuwe dirigent Liempde

31-10-2017

Nieuwe dirigent voor ons kerkkoor, Cantate Domino

Zoals de trouwe kerkbezoeker heeft kunnen constateren heeft Ben Lamers, dirigent van ons kerkkoor Cantate Domino, helaas zijn werkzaamheden voor het koor moeten staken. Dit om gezondheidsredenen.

Het koor heeft samen met het parochiebestuur gesproken over de ontstane vacature van dirigent. Het was van meet af aan helder dat het een moeilijke zaak zou worden om in deze vacature te voorzien. Het aantal mensen met ervaring op het gebied van gregoriaanse gezangen is zeer beperkt.

Gelukkig bood Rein Weiss, zanger van het koor, zich aan om deze moeilijke vacature te combineren met die van zanger. Na overleg binnen het bestuur van de Heilig Hartparochie is besloten om Rein per 1 augustus 2017 officieel aan te stellen als dirigent van gregoriaans zingend kerkkoor Cantate Domino.
Argumenten voor dit besluit waren dat het bestuur van de Heilig Hartparochie het belangrijk vindt dat het gregoriaans zingend kerkkoor Cantate Domino blijft voortbestaan en wel zo lang als mogelijk. Daarnaast acht het kerkbestuur Rein zonder meer bekwaam om dit koor te leiden.

Jo Custers overhandigde Rein namens het parochiebestuur op donderdag jl. de benoemingsbrief. Wij wensen Rein veel plezier en succes met zijn nieuwe uitdaging als dirigent van ons zeer bijzonder kerkkoor: het gregoriaans zingend koor Cantate Domino.

Jo Custers feliciteert de nieuwbakken dirigent Rein Weiss

Doneer