Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Kaarsje branden

22-11-2017

Het kerkportaal is in het winterseizoen niet geopend

In het zomerseizoen, van april tot en met november, is het kerkportaal overdag geopend. Parochianen en belangstellende kunnen dan bij de beeltenis van H. Maria of bij het 'schildjesbord' een kaarsje branden.

Deze mogelijkheid tot het branden van kaarsen bestaat al veel jaren en er wordt rijkelijk gebruik van gemaakt. Veel mensen vinden in de zomertijd de weg naar het kerkportaal onder de toren om voor hun geliefden of om andere redenen een kaarsjes te branden. Dit kan nu natuurlijk ook nog vóór en ná de H. Missen, maar het portaal van de kerktoren gaat tijdens de wintertijd overdag ook dicht.

We sluiten het portaal omdat in de wintertijd aanmerkelijk minder gebruik wordt gemaakt van een bezoek aan 'onder de toren'. Rond de kerstdagen, van 16 december tot en met 6 januari is het portaal van de kerk wel weer geopend, dus tijdelijk.
Dan kunnen bezoekers van de kerk en deelnemers van de kribkesroute de kleine kerststal bewonderen die dan in dit portaal is opgebouwd.

U kunt te allen tijde een kaarsje branden in de Sint-Antoniuskapel in Kasteren of in de Beauraingkapel op Hezelaar. De beide kapellen krijgen veel aanloop.

De Sint-Antoniuskapel op Kasteren

Doneer