kerkbericht

Berichten week 28 mei

28-05-2017

00:00 uur

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het secretariaat is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur. Het telefoonnummer is 0411 - 67 22 15 en via e-mail info@heilighartparochie.nl. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk telefoonnummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Woensdag 31 mei: Bezoek van de heilige Maagd Maria aan Elisabet. Donderdag 1 juni: H. Justinus, martelaar.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89
  • Lennisheuvel       RABO:  NL94 RABO 01.08.80.34.57
  • Liempde               RABO:  NL14 RABO 01.28.79.23.29
● Meimaand = Mariamaand
Deze maand wordt er weer op bijzondere wijze aandacht gegeven aan het bidden met Maria. Zoals ieder jaar wordt er een bidtocht langs de veldkapellen van de Heilig Hartparochie gehouden. Dit om aandacht te geven aan het bidden met Maria. Dinsdag 30 mei is slotviering in de Mariakapel in de Sint-Willibrorduskerk te Esch. We verzamelen om half 3 op de binnenplaats van de voormalige Heilig Hartkerk.

● Missionarissen
In de week vóór Pinksteren, van 28 mei tot en met 4 juni, wordt onze bijzondere aandacht gevraagd voor de missionarissen die vanuit Nederland elders werken voor het evangelie. Allereerst vragen zij ons meeleven en gebed. Maar de Week voor de Nederlandse Missionaris wil hen ook steunen bij wat ze materieel nodig hebben: de mogelijkheid om op verlof te komen, om bijscholingscursussen te volgen en lectuur aan te schaffen. Ook wordt aan jonge mensen de mogelijkheid geboden om kennis te maken met het werk van missionaire werkers in ontwikkelingslanden. De Week Nederlandse Missionaris wordt op Pinksteren afgesloten met een extra collecte.