kerkbericht

Berichten week 30 juli

30-07-2017

00:00 uur

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Vanwege de zomermaanden worden de openingstijden van het parochiesecretariaat aangepast. De hele maand juli en augustus zijn wij bereikbaar op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur, telefoon 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Zaterdag 29 juli: H. Marta;  Maandag 31 juli H. Ignatius van Loyola, priester. Dinsdag 1 augustus H. Alfonsus Maria de’Liguori, bisschop en kerkleraar. Vrijdag 4 augustus H. Johannes Maria Vianney, pastoor van Ars, priester.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89
  • Lennisheuvel       RABO:  NL94 RABO 01.08.80.34.57
  • Liempde               RABO:  NL14 RABO 01.28.79.23.29
● Vakantierooster van kracht
Dit rooster ging per 1 juli jl. in. Dit betekent dat in de maanden juli en augustus in Boxtel op zondagmorgen de Stille Mis van 09.00 uur vervalt en in Liempde de stille H. Missen op maandag- en donderdagochtend 09.00 uur.

● Viering Annakapel
Op woensdagavond 26 juli wordt er traditioneel de heilige Mis gevierd ter gelegenheid van de het feest van de ouders van Maria, de heilige Joachim en Anna. Deze viering begint om 19.00 uur en vindt plaats in de Annakapel aan de Roond in Boxtel. Na afloop is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie en of thee met een lekker stukje versgebakken cake. U bent allen van harte welkom.

● Bedevaart naar Lourdes
Van 14 tot en met 21 oktober 2017 gaan wij als Heilig Hartparochie met het bisdom van ’s-Hertogenbosch op bedevaart naar Lourdes. Bisschop Gerard de Korte nodigt ons van harte uit om deel te nemen aan de pelgrimage. Aan de vooravond van de 160e verjaardag van de eerste verschijning van Maria, de moeder van Jezus Christus, aan Bernadette Soubirous. Ongetwijfeld kunt u zich de prachtige reis in mei 2014 voor de geest halen waarvan wij verslag gedaan hebben!

Inschrijving voor de bedevaart...
De inschrijvingen geschieden centraal via de vaste contactpersonen van de Heilig Hartparochie. Dat zijn voor de verschillende dorpen van de parochie:
  • Boxtel & Lennisheuvel: Cees & Will van Bommel, 0411-673047 of cvanbommel11@gmail.com;
  • Esch: Desiree Timmermans, 0411-601560 of jos.desiree@hoveniertimmermans,nl;
  • Liempde: Ben & Maria Smeltink, 0411-632348 of smeltinkliempde@planet.nl.