kerkbericht

Berichten week 8 oktober

08-10-2017

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag t/m vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via (0411) 672215. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Zaterdag 7 oktober H. Maria v.d. Rozenkrans.

● Rozenkransmaand
Oktobermaand: Mariamaand. Daarom zal er elke dag van de maand oktober vóór de aanvang van de eucharistieviering in de basiliek het rozenhoedje worden gebeden. Dit bidden begint om 08.30 uur.

● Informatieavond parochie
Op woensdag 4 oktober vindt er een informatieavond plaats voor parochianen in gemeenschapshuis “De Walnoot”. Gasten zijn vanaf 19.00 uur welkom; de avond begint om 19.30 uur. Het programma van deze avond vindt u op deze website, zie hiervoor 'nieuws'.

● Jubileumviering
Op zondag 8 oktober willen wij vieren en herdenken dat de heer Toon Dankers, 25 jaar diaken is waarvan 12,5 jaar in onze parochie, de Heilig Hartparochie.

● Iconenwijding
Op zondag 8 oktober is er een iconenwijding in de Sint-Petrusbasiliek. Deze viering begint om 15.00 uur met medewerking van het Slavisch Byzantijns koor uit Eindhoven. Iedereen is van harte welkom. Als u thuis iconen heeft mag u die meebrengen; deze kunnen ook worden gewijd. De voorganger is pastoor Jacques Grubben. De toegang is gratis, er wordt wel een vrijwillige bijdrage gevraagd. Na afloop is er gelegenheid een kopje koffie te drinken in de kooromgang.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89