kerkbericht

Berichten week 15 oktober

15-10-2017

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag t/m vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via (0411) 672215. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Dinsdag 17 oktober: H. Ignatius v. Antiochië, bisschop en martelaar. Woensdag 18 oktober: H. Lucas, evangelist.

● Rozenkransmaand
Oktobermaand: Mariamaand. Daarom zal er elke dag van de maand oktober vóór de aanvang van de eucharistieviering in de basiliek het rozenhoedje worden gebeden. Dit bidden begint om 08.30 uur.

● Diocesane Lourdesbedevaart
Van 14 tot 21 oktober a.s. nemen ook Heilig Hart-parochianen deel aan deze bedevaart, waar ook onze Bisschop Mgr. De Korte deel van uitmaakt. Als geestelijk begeleider van onze parochie gaat kapelaan Geoffrey de Jong mee. Dat betekent dat komende week op maandag 16 en donderdag 19 oktober de weekmissen in Liempde worden gelezen door voorganger pater Hans de Visser.
Volg de bedevaart op de Facebookpagina van het Bisdom.

● Gezinsviering in de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel
Op zaterdag 14 oktober is er om 19.00 uur weer een gezinsviering in de Sint-Petrusbasiliek. Het thema van de viering is 'Maria, Koningin van de vrede'. De werkgroep gezinsviering nodigt alle kinderen én volwassenen uit om een Mariabeeld mee te nemen naar de kerk. Dat mag ook een zelfgemaakt Mariabeeldje zijn. Deze zullen tijdens de viering een speciaal en veilig plekje bij het altaar krijgen. Neemt u een Mariabeeld mee, zorgt u er dan alstublieft voor dat uw naam er duidelijk onder staat, zodat u zeker uw eigen Maria mee naar huis krijgt! Natuurlijk is iedereen ook van harte welkom zonder beeldje!
Kinderen die graag mee willen zingen in deze gezinsviering kunnen zich aanmelden via kinderkoorheilighartparochie@gmail.com.

● Orgelconcert in Boxtel
Op zondag 15 oktober is er in de Sint-Petrusbasiliek een orgelconcert met medewerking van Tommy van Doorn. Aanvang is 20.15 uur; het entreegeld bedraagt € 8,00. De entreekaarten zijn voor aanvang in de basiliek verkrijgbaar.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89