kerkbericht

Berichten week 22 oktober

22-10-2017

00:00 uur

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag t/m vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via (0411) 672215. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Woensdag 25 oktober: verjaardag wijding van kerken waarvan de wijdingsdatum niet bekend is.

● Rozenkransmaand
Oktobermaand: Mariamaand. Daarom zal er elke dag van de maand oktober vóór de aanvang van de eucharistieviering in de basiliek het rozenhoedje worden gebeden. Dit bidden begint om 08.30 uur.

● Diocesane Lourdesbedevaart
Van 14 tot 21 oktober a.s. nemen ook Heilig Hart-parochianen deel aan deze bedevaart, waar ook onze Bisschop Mgr. De Korte deel van uitmaakt. Als geestelijk begeleider van onze parochie is kapelaan Geoffrey de Jong mee. Volg de bedevaart op de Facebookpagina van het Bisdom en via onze nieuwsitems op onze eigen website.

● Concert van Het Strijps Kamerkoor
Op zondag 5 november vindt er in de Sint-Petrusbasiliek een concert plaats van Het Strijps Kamerkoor. Dit concert begint om 15.00 uur met een lezing door Henri Oosthout. Het concert begint om 16.00 uur en duurt tot 17.00 uur. De toegangsprijs van het concert is € 15,00; de toegangsprijs voor het concert met lezing € 17,50. De kaarten zijn achter in de basiliek verkrijgbaar.

● Missiezondag op 22 oktober 2017
Wereldmissiedag of Missiezondag is vooral het feest van de solidariteit. We vieren dat we deel zijn van een wereldwijde gemeenschap van mensen die zich verantwoordelijk voor elkaar voelt. Missio Nederland maakt deel uit van de Pauselijke Missiewerken en steunt wereldwijd kinderen in nood, het pastorale werk van parochies en bisdommen en de opleiding van priesters, diakens, pastorale werkers en catechisten. Op Missiezondag wordt over de hele wereld in de katholieke kerk gecollecteerd voor het pastorale werk van parochies in de derde wereld.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89