kerkbericht

Berichten week 19 november

19-11-2017

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag t/m vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via (0411) 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Dinsdag 21 november Opdracht van de Heilige Maagd Maria; woensdag 22 november Heilige Cecilia, mgd. en mart.; vrijdag 24 november HH. Andreas Dung-Lac, priester, en gezellen, martelaren.

● Mannenkoor Laus Deo zint in de Essche kerk
Tijdens de eucharistieviering van zaterdag 18 november zal de zang tijdens de viering in de Essche kerk worden verzorgd door het Mannenkoor Laus Deo uit Vught. Deze viering is zoals gebruikelijk om 19.00 uur.

● Nationale Jongerencollecte
Dit weekend vindt in Nederland de jaarlijkse landelijke jongerencollecte plaats. De opbrengst komt ten goede van landelijke jongerenprojecten én voor het jongerenwerk in ons eigen bisdom. Deze collecte wordt van harte bij u aanbevolen want dankzij uw gift en inzet voor de jongerencollecte zijn we in staat het geloof door te geven aan een volgende generatie

● Sint-Cecilia
Rond deze tijd vieren verschillende koren uit onze parochie hun jaarlijks Ceciliafeest. We maken van de gelegenheid gebruik om al onze koren van harte te bedanken voor hun grote inzet voor onze parochie. Wij wensen hen een fijn Ceciliafeest toe.

● Werelddag voor de armen
Aan de vele bijzondere feest- en gedenkdagen die de loop van het liturgisch jaar kleuren, is door Paus Franciscus een nieuwe gedenkdag toegevoegd: de Werelddag van de Armen. Vanaf heden zal iedere 33e zondag door het jaar in het teken staan van de armen. Paus Franciscus wil zo de rijke ervaring van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid, dat wij in 2016 mochten vieren, blijvende voortgang laten vinden. U kunt hierover meer lezen op de website van de Heilig Hartparochie.
Zondag 19 november zal onze bisschop, Mgr. De Korte, om 11.45 uur in de Sint-Janskathedraal de Eucharistie vieren. Voor deze viering zijn onder andere de Caritasinstellingen en Vincentiusverenigingen uitgenodigd.

● Gezinsviering:
Op zaterdag 25 november is er om 19.00 uur een gezinsviering in de Sint-Petrusbasiliek met als thema: Christus Koning. Alle kinderen zijn van harte uitgenodigd om met een (zelfgemaakte) kroon op naar de basiliek te komen. Ook zonder kroon is iedereen van harte welkom. Wil je meezingen in het koortje? Geef je dan op via kinderkoorheilighartparochie@gmail.com.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89