kerkbericht

Berichten week 24 juni

24-06-2018

00:00 uur

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van woensdag tot en met vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Zondag 24 juni Geboorte van H.Johannes de Doper; donderdag 28 juni H. Ireneüs, bisschop en martelaar; vrijdag 29 juni HH. Petrus en Paulus, apostelen.

● Orgelconcert in Boxtel
Op zondag 24 juni wordt in onze Sint-Petrusbasiliek door Bart Jacobs een orgelconcert gegeven. Hij is organist van de Sint-Michielskathedraal in Brussel. Aanvang van het concert is 20.15 uur. Het entreegeld bedraagt € 8,--.

● Hoogfeest geboorte H. Johannes de Doper
Tijdens de Hoogmis van de patroonheilige van de kerk van Liempde wordt in de H. Mis stilgestaan bij het feit dat dit jaar, 150 jaar geleden de huidige kerk van Liempde werd ingezegend.
Na afloop van de kerkdienst wordt een plaquette onthuld van de Liempdse pastoors uit de periode 1603 tot 2015.  Daarna is het koffiedrinken in dienstencentrum De Kloosterhof. Heemkundestichting Kèk Liemt toont dan foto's van de kerk, ontworpen door architect Van Tulder, die in de afgelopen periode zijn ingeleverd. U bent van harte welkom.

● Visualisatie van de Sint-Petrusbasiliek van Boxtel
In overleg met de werkgroep Visualisatie van de Sint-Petrusbasiliek wordt er een extra avond voor het bestuur en vrijwilligers georganiseerd waarin het project wordt gepresenteerd. Deze is op woensdag 27 juni a.s. in de basiliek zelf. Deze basiliek is vanaf 19.00 uur geopend. Het programma begint om 19.30 uur en duurt ongeveer een uur.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89