Regeling maandgedachtenis

04-07-2015

Maandstonden en eerste jaargetijde

Het bestuur van de Heilig  Hartparochie heeft besloten de regelingen omtrent de maandstonden (maandgedachtenis) van de 4 kerkdorpen op elkaar af te stemmen. De nieuwe regeling is met ingang van 1 juli 2015 van kracht.

Vanaf 1 juli jl. is in de Heilig Hartparochie de regeling van kracht dat na een overlijden, voor elke overledene 11 maandstonden en 1 jaargetijde worden gelezen. Bij voorkeur in de parochiekerk van het kerkdorp waar de overledene woonde. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.

De data van de maandstonden en het jaargetijde worden in samenspraak met de nabestaanden bepaald. Het parochiesecretariaat maakt hiervoor een formulier dat kan worden ingevuld zodat dit in de misadministratie kan worden opgenomen.