In en om de torens: januari

17-01-2016

Op donderdag 14 januari jl. vond de eerste vergadering van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

Pastorale zaken
Alle activiteiten en vieringen voor, met en na het feest van Kerstmis zijn kort geëvalueerd. Ze werden alle goed bezocht en de vernieuwde vieringen trokken veel belangstelling. Ook de Nieuwjaarsviering van 10 januari jl. was een groot succes; deze is voor herhaling vatbaar.

Financiële zaken
Enkele paragrafen van het in november vastgestelde financieel document moeten nog definitief worden vormgegeven. Dit gebeurt in de komende maanden. Daarna wordt het document met de Contactgroepen gecommuniceerd.

Actie Kerkbalans
De organisatie is al geruime tijd rond en de actie loopt. Deze en komende week worden de brieven door tientallen vrijwilligers bij alle leden bezorgd.

Voorschriften en tarieven begraafplaatsen
Beide zijn vastgesteld. In de komende weken worden er door de Commissie Begraafplaatsen nog enkele punten op de i gezet. Daarna worden ze gepubliceerd. De nieuwe tarieven en voorschriften worden 1 juli 2016 van kracht.

Parochiegids 2016-2017
Deze is klaar en wordt momenteel gedrukt. Deze worden nagenoeg tegelijkertijd met de brieven van de Actie Kerkbalans verspreid. Deze gids staat boordevol praktische informatie over de Heilig Hartparochie en haar kerkdorpen.