Naar Taizé van 23-30 april

23-02-2017

Van 23 tot en met 30 april mee Taizé...

Jong Bisdom Den Bosch organiseert in samenwerking met de parochie en protestante kerken uit Oisterwijk en omgeving in de meivakantie een jongerenreis naar Taizé. Jongeren van 15 tot 30 jaar zijn worden van harte uitgenodigd om deze geweldige reis, naar een bijzondere plek, mee te maken.

Taizé, een klein dorpje in Frankrijk waar christelijke jongeren (tussen de 15 en 30 jaar) van over de hele wereld elkaar ontmoeten, samen geloven en samen leven.
Taizé is een kloostergemeenschap maar opent haar deuren voor jongeren die in contact willen komen met elkaar en met God. Zoals de term kloostergemeenschap al doet vermoeden is alles in Taizé gebaseerd op de basiselementen van het leven, een simpele maaltijd, basic barakken om in te overnachten en de gezamenlijke gebeden met veel herhaling in de liederen zodat iedereen kan meezingen.
Daarnaast zal een van de broeders dagelijks een inleiding geven op een verhaal uit de Bijbel waarna er in kleine groepjes doorgepraat wordt over dit onderwerp.
Tot slot verwacht Taizé dat je meehelpt bij de taken die gedaan moeten worden, wat heel erg gezellig en leuk is om met allerlei jongeren vanuit de hele wereld samen te doen.

‘Rust, stilte, natuur, vriendschap en saamhorigheid. Het is gewoon super lekker om een week tijd voor jezelf en de de ander te hebben.’ (Bart, 26 jaar)

Lijkt het jouw leuk om samen met een groep:
  • Een gezellige busreis te maken naar Frankrijk?
  • Andere mensen te ontmoeten?
  • Samen op zoek te gaan naar God?
  • Of gewoon even een weekje weg te lopen uit de drukte?
Dan ben jij de persoon die we zoeken én uitnodigen om met ons mee te gaan naar Taizé.

We vertrekken op zondag 23 april (vroeg in de morgen) met een bus richting Taizé en op zondag 30 april (laat in de avond) komen we weer terug in Nederland. Op deze manier kunnen we het hele weekprogramma van Taizé meemaken. (meer informatie over het programma kun je hier vinden)

Deze hele week (inclusief reis, verblijf en maaltijden in Taizé) kost slechts €180,-. Je kunt je opgeven tot 1 april 2017 op de website van onze touroperator VNB, of door het reisnummer TZ1701 te vermelden op de startpagina van de VNB.

Voor meer informatie lees de flyer, of kijk op:www.jongbisdomdenbosch.nl of neem contact op met taize.april.2017@gmail.com. Zie ook deze website onder hoofdstuk 'Diaconie', paragraaf 'Taizé a place to be'.

Meer informatie:

Taizé is thuis komen bij elkaar!