Taizé-ontmoeting....

08-10-2017

Broeder Sebastien bezoekt Tilburg en Den Bosch

Een klooster op het platteland in Frankrijk: niet echt het ideale beeld van een vakantiebestemming voor jongeren. Toch ontvangt Taizé, in de zomer, ongeveer 5.000 jongeren per week. Taizé biedt de jongeren de mogelijkheid om God te zoeken in gemeenschappelijke gebed, zang, stilte en persoonlijke bezinning.

Twee Nederlandse broeders van Taizé zijn van 14 tot en met 23 november in Nederland. Ze bezoeken iedere dag een andere stad en trekken zo het hele land door broeder Sebastiaan doet op woensdag 22 november en donderdagochtend 23 november het zuiden van het land aan en is te gast in Tilburg en Den Bosch.

Op woensdagavond 22 november brengen Parochie Peerke Donders, Jong Bisdom Den Bosch en de Protestantse kerk vanaf 17.30 uur Taizé naar Tilburg toe waarbij iedereen van 15 t/m 35 jaar is uitgenodigd om gezamenlijk te eten en mee te doen aan workshops in de stijl van Taizé. Deze avond wordt om 20.30 uur afgesloten met een Taizéviering in de Petrus Donderskerk in Tilburg. Bij de viering is iedereen meer dan welkom, ongeacht leeftijd of religieuze betrokkenheid.

Op donderdagmorgen 23 november is er om 10 uur in Den Bosch een ontmoeting met broeder Sebastiaan voor iedereen die een brug wil slaan tussen jongeren en geloof/levensbeschouwing. Docenten, jongerenwerkers, jeugdouderlingen et cetera kunnen samen in gesprek gaan, inspiratie opdoen en ontdekken hoe de werkwijze van Taizé kan helpen in het bouwen van de bruggen.

Wil je meer weten of je aanmelden? Surf dan naar de website van het bisdom van 's-Hertogenbosch www.bisdomdenbosch.nl