Concert Strijps Kamerkoor

22-10-2017

Concert Strijps Kamerkoor op zondag 5 november

Op zondag 5 november vindt er in de Sint-Petrusbasiliek een concert plaats van Het Strijps Kamerkoor. Dit concert begint om 15.00 uur met een lezing door Henri Oosthout. Het concert begint om 16.00 uur en duurt tot 17.00 uur.

● Pizzetti + Pitoni = Pi
In het programma staat de in 1922 door de Italiaanse componist
Ildebrando Pizzetti geschreven Messa di Requiem centraal. Hierin zijn niet alle gezangen voor een complete Latijnse Requiemmis aanwezig. Door deze aan te vullen met delen uit het requiem van Pizzetti’s landgenoot Giuseppe Ottavio Pitoni, een belangrijke componist van kerkmuziek in de Italiaanse laatbarok, krijgen we “Het Requiem van Pi”.
Het geheel wordt verweven met een Gregoriaans gezang, Lux Aeterna van James MacMillan en het orgelwerk Trivium van Arvo Pärt.

Voorafgaande aan de uitvoering wordt een filosofische inleiding
gehouden die oneindigheid in het wiskundige begrip Pi verbindt met oneindigheid in de teksten van de Requiemmis en de spiritualiteit van waaruit Pizzetti en Pitoni hun muziek componeerden.

Het Strijps Kamerkoor staat onder leiding van Wilko Brouwers. Er wordt medewerking verleend door Henri Oosthout (filosoof) en Ad van Sleuwen (organist).

Het concert vindt plaats op zondag 5 november en de aanvangstijd is 15.00 uur (de lezing) en 16.00 uur het concert zelf. De entreeprijzen zijn:
  • Concert: € 12,50 / € 15,00 (voorverkoop / kaarten in de basiliek
  • Concert + lezing: € 15,00 / € 17,50 (voorverkoop / kaarten in de basiliek
  • Kinderen tot 18 jaar: € 7,50
Kaarten kunnen worden gekocht via onze website: www.strijpskamerkoor.nl

Meer informatie: