Tieners en Kerstmis

11-12-2017

Met de tieners over Kerstmis gesproken

Op vrijdag 8 december was er weer een bijeenkomst van de Tienergroep van de Heilig Hartparochie. Op die avond hebben de tieners met hun begeleiders het samen met over kerst gehad. Een leuke en interessante avond voor iedereen. Hieronder een verslag van Francis.

We begonnen de avond met een drietal spellen over kerst. De tieners mochten aan de hand van kerstkaarten hun kerstgevoel beschrijven. Bij veel tieners was dit dan ook samenzijn, lekker eten en hopen op een witte kerst.

Hierna hebben we losse kaartjes op volgorde moeten leggen met het kerstverhaal. En daarna met een Bijbel in de hand controleren of we de kaartjes op de juiste volgorde hadden gelegd. Ook hebben wij het met elkaar erover gehad waarom kerst en het vieren van de geboorte van Jezus zo bijzonder is.

Tot slot van het eerste deel hebben wij een leuk filmpje bekeken over hoe het kerstverhaal eruit zou kunnen zien in deze tijd. We stonden ook stil bij de vraag:’ Zouden wij het nu ook geloven als er in deze tijd een baby wordt geboren die De Redder wordt genoemd.’

Het tweede deel van de avond hebben wij gezamenlijk kerstkaarten gemaakt voor de ziekengroep van de parochie. Tevens kwam Louise van de ziekengroep iets vertellen wat de ziekengroep zoal doet voor de parochie. Met zijn allen hebben we leuke kerstkaarten gemaakt en veel geleerd over de kerst en de ziekengroep van de parochie.

Tot slot van de avond hebben alle tieners een kledingstuk en een houdbaar product in een doos gelegd. Deze hadden ze van thuis meegenomen met de bedoeling ze in die doos bij het kribbetje te leggen. Deze zijn voor het project Huize Laetitia. Bij het naar huis gaan zag het wit van de sneeuw en konden we nog snel een sneeuwbal gooien.

De kribbe in de basiliek wordt voller en voller...