Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Berichten week 3 december

03-12-2017

00:00 uur

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag t/m vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via (0411) 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Eerste zondag van de Advent
Dit weekend, op de eerste zondag van de Advent, begint een nieuw liturgisch jaar, het B-jaar.

● Liturgische kalender
Donderdag 7 december H. Ambrosius, bisschop en kerkleraar. Vrijdag 8 december Onbevlekte Ontvangenis van de Heilige Maagd Maria.

● Sint-Cecilia
Rond deze tijd vieren verschillende koren uit onze parochie hun jaarlijks Ceciliafeest. We maken van de gelegenheid gebruik om al onze koren van harte te bedanken voor hun grote inzet voor onze parochie. Wij wensen hen een fijn Ceciliafeest toe.

● Bisschoppelijke adventsactie
Duizenden mensen in Nederland zetten zich belangeloos in voor hun medemensen elders in de wereld. Zij voelen zich geroepen om in actie te komen. De Adventsactie geeft deze vrijwilligers een steuntje in de rug: kleinschalig, doordacht en toegewijd, onder het motto: groot denken, klein doen. Dit jaar komt de Adventsactie ten goede van Malawi.

● Herbergviering
Op vrijdag 8 december is er na een verbouwing van Molenweide tot Wereldhuis weer een Herbergviering in de kapel van het Wereldhuis (Achterbergstraat 18). Het thema is “Dromen en Verwachten”. De viering begint om 19.00 uur. Na afloop is er koffie/thee en gelegenheid om na te praten.

● Bezinningsmoment bij iconen
Op zaterdag 9 december wordt er aan de hand van 10 iconen een bezinningsmoment gehouden in het Pastoraal Centrum als voorbereiding op de Advent en Kerstmis. Er worden korte meditatieve inleidingen gegeven bij de tien iconen waarna er gelegenheid is voor persoonlijke overweging en gebed in de stilte.  Er is tevens de mogelijkheid voor een persoonlijke biecht en na afloop is er in de St.-Petrusbasiliek “Aanbidding van het Allerheiligste”. De middag begint om 14.00 uur en de zaal is open vanaf 13.30 uur. De aanbidding in de basiliek begint om 15.00 uur. Eindtijd 16.00 uur. Aanmelding vooraf is zeer gewenst. Via het secretariaat telefoonnummer 09.00 tot 12.00 uur: 0411 - 67 22 15, per email info@heilighartparochie.nl of bij Pastoor Jacques Grubben.

● Kribbeproject
“Ik had honger en gij hebt Mij te eten geven. Ik had dorst en gij hebt Mij te drinken gegeven. Ik was vreemdeling en gij hebt mij opgenomen, ik was naakt en gij hebt Mij gekleed, ik was ziek en gij hebt Mij bezocht, ik was in de gevangenis en gij hebt Mij bezocht...” (Mt. 25)
Huize Laetitia is een familiehuis in Liempde, waar sinds 2008 mannen, vrouwen en kinderen; Nederlander of buitenlander, opgevangen worden. Hier vinden zij een plek waar ze opgevangen worden zolang het nodig is en een familie waar zij deel van uitmaken, een plaats aan tafel en iedere dag ondersteuning op hun weg naar een betere toekomst. Als parochie hebben wij het kribbeproject opgezet om deze mensen te helpen.
In de kerken van onze parochie staan kribbetjes waar u eten, schoonmaakmiddelen, kleding en geld in kunt leggen voor de armen die het Huis Laetitia steunt. Met uw hulp doet u goeds voor de armen en voor uw hart. Dank u wel!

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89