Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Berichten week 11 februari

11-02-2018

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van woensdag tot en met vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Zaterdag 10 februari H. Scholastica, maagd.

● Actie Kerkbalans 2018
De komende weken vragen de kerken in heel Nederland via kranten, radio en tv aandacht voor het feit dat de activiteiten in en rond de kerken ook geld kosten. In onze huidige maatschappij verandert de geloofsbeleving van mensen. Toch willen velen hun kerk niet missen en leveren daaraan dan ook hun financiële steun. Tijdens deze jaarlijkse landelijke Actie Kerkbalans vragen parochies aandacht voor de kerkbijdrage aan de eigen parochie. Ook onze Heilig Hartparochie doet mee aan de Actie Kerkbalans. Wij bevelen deze actie van harte bij u aan.

● Vastenactie
Dit jaar is als vastenactieproject gekozen Malawi in Afrika met name de stad Mbala. Om de stad Mbala liggen sloppenwijken: geen schoon water, geen riolering, geen elektriciteit en slechte wegen. De zusters van de Heilige Harten van Jezus en Maria werken al enkele jaren met als doel de invloed van HIV/Aids te verminderen via voorlichting en goede gezondheidszorg èn door mensen te helpen door in hun levensonderhoud te voorzien. De komende weken vindt u op de pagina van de kerkberichten meer info over dit project.

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89