Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Berichten week 6 mei

06-05-2018

00:00 uur

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van woensdag tot en met vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Donderdag 10 mei: Hemelvaart van de Heer.

● Moederdagviering
Op maandag 7 mei vindt weer de jaarlijkse Moederdagviering plaats in de Annakapel op de Roond. Deze viering begint om 19.00 uur. Voorganger en predikant is pastoor Jacques Grubben. Intenties voor deze viering kunt u tijdig opgeven bij het secretariaat. Na de Heilige Mis is er gewoontegetrouw ruimte voor ontmoeting met een kopje koffie of thee.
Dit is vanaf 2018 de enige eucharistieviering in de Annakapel. De viering op 26 juli, de naamdag van de heilige Anna & Joachim komt voortaan te vervallen omdat deze altijd midden in de zomervakantie valt en veel minder leeft bij de mensen.

● Extra gebedsviering
Op Hemelvaartsdag 10 mei is er een extra gebedsviering. Deze begint om 15.30 uur in de kapel van Maria Koningin van de Vrede bij de voormalig Heilig Hartkerk.

● Meimaand = Mariamaand
Evenals voorgaande jaren houden we op de dinsdagen in de meimaand weer een kapellentocht langs de kapellen van de kerkdorpen van de Heilig Hartparochie.
  • Dinsdag 1 mei naar de Annakapel op de Roond
  • Dinsdag 8 mei naar de Sint-Jozefkapel in Lennisheuvel
  • Dinsdag 15 mei naar de Mariakapel op de Essche Heikant
  • Dinsdag 22 mei naar de O.L. Vrouw van Beauraingkapel in Liempde
  • Dinsdag 29 mei een afsluitende gebedsmoment in de kapel Maria Koningin van de Vrede bij de voormalige Heilig Hartkerk
  • Een extra gebedsviering is er nog op Hemelvaartsdag 10 mei om 15.30 uur in de kapel van Maria Koningin van de Vrede.
De Mariavieringen op de dinsdagen beginnen om 14.30 uur. Degenen die graag fietsen, verzamelen zich om 13.45 uur op de binnenplaats bij de Hartslag (oude Heilig Hartkerk). De overigen kunnen op eigen gelegenheid of met de auto, de betreffende kapel bezoeken. Iedereen is van harte welkom om deel te nemen!

● Parochiebijdragen
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89