Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Berichten week 1 juli

01-07-2018

00:00 uur

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat in de vakantieperiode
Het parochiesecretariaat is de maanden juli en augustus bereikbaar op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Liturgische kalender
Dinsdag 3 juli H. Tomas, apostel.

● Visualisatie van de Sint-Petrusbasiliek van Boxtel
In overleg met de werkgroep Visualisatie van de Sint-Petrusbasiliek wordt er een extra avond voor het bestuur en vrijwilligers georganiseerd waarin het project wordt gepresenteerd. Deze is op woensdag 27 juni a.s. in de basiliek zelf. Deze basiliek is vanaf 19.00 uur geopend. Het programma begint om 19.30 uur en duurt ongeveer een uur.

● Collecte  Spaanse zusters
Op 11 juli is het precies 60 jaar geleden dat de eerste groep Obreras de la Cruz (Spaanse Zusters) in Boxtel arriveerden, waar zij lange tijd op Simeonshof hebben gewerkt.
Zowel de Spaanse als Nederlandse Obreras zijn altijd erg solidair geweest met hun medezusters in Bolivia (Zuid-Amerika), die onder zware omstandigheden werken voor de allerarmste mensen, vooral voor kinderen, jongeren en zieken. Naar de school van San Javier bijvoorbeeld, waarvan de Obreras al jarenlang de leiding hebben, komen er veel arme kinderen naar de les, die ‘s morgens zelfs geen ontbijt hebben gehad.
Voor hen willen wij, de Cooperados (medewerkende leden) en vrienden van de Obreras, op zaterdag 30 juni en op zondag 1 juli in de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel graag een extra collecte houden om deze kinderen te ondersteunen en te zorgen dat ze ‘s morgens op school iets te eten en te drinken krijgen. Wij bevelen deze collecte van harte aan.

● Parochiebijdrage
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89