Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Berichten week 16 september

16-09-2018

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat in de vakantieperiode
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag tot en met vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG)
Voor de privacyverklaring van de AVG verwijzen wij naar het algemene gedeelte van onze parochiewebsite.

● Liturgische kalender
Zaterdag 15 september O.L. Vrouw van Smarten. Donderdag 20 september HH. Andreas Kim Taegõn, priester, en Paulus Chõng Hasang en gezellen, martelaren. Vrijdag 21 september H. Matteüs, apostel en evangelist.

● Orgelconcert
Op zondag 23 september wordt er in de Sint-Petrusbasiliek door Bert den Hertog een orgelconcert gegeven. De aanvang is om 20.15 uur. Er wordt entreegeld geheven van 8 euro.

● Rozenhoedje bidden
Vanaf maandag 3 september 2018 bent u in de gelegenheid om elke werkdag, dus maandag tot en met vrijdag, het hele jaar door, het Rozenhoedje te bidden. De kerk gaat hiervoor om 08.15 uur open.

● Bijeenkomst vormelingen
Dinsdag 18 september is er een ouderavond op het Pastoraal Centrum voor alle ouders van de vormelingen 2019. Deze avond begint om 20.00 uur

● Herbergviering
Dit is een oecumenische viering van woord en gebed. Deze is op vrijdag 14 september a.s. en vindt plaats in de kapel van het Wereldhuis in Boxtel.
Leden van de voorbereidingsgroep gaan voor in de viering waarin verhalen uit de Schrift centraal staan. Er wordt gebeden, gezongen en gemediteerd in de sfeer van Taizé.
Het thema van de viering is : 'Vrede begint in je hart'. De viering van Woord en Gebed begint om 19.00 uur en iedereen is welkom. Na afloop is er gelegenheid samen koffie of thee te drinken en elkaar te ontmoeten.

● Parochiebijdrage
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89