Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Berichten week 14 oktober

14-10-2018

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat, openingstijden
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag tot en met vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG)
Voor de privacyverklaring van de AVG verwijzen wij naar het algemene gedeelte van onze parochiewebsite.

● Liturgische kalender
Maandag 15 oktober H. Teresia v. Jezus, maagd-kerklerares. Woensdag 17 oktober H. Ignatius v. Antiochië, bisschop en martelaar. Donderdag 18 oktober H. Lucas, evangelist.

● Rozenhoedje bidden
Vanaf maandag 3 september 2018 bent u in de gelegenheid om elke werkdag, dus maandag tot en met vrijdag, het hele jaar door, het Rozenhoedje te bidden. De kerk gaat hiervoor om 08.15 uur open.

● Parochieavond
Woensdag 10 oktober a.s. vindt er een informatieavond plaats voor parochianen in gemeenschapshuis “De Walnoot”. Gasten zijn vanaf 19.00 uur welkom; de avond begint om 19.30 uur. Het programma vindt u op de website. De avond wordt georganiseerd door het bestuur van de Heilig Hartparochie.

● Maria Iconen meditatie
In aanloop naar Kerstmis en Pasen vinden er 6 bijeenkomsten plaats waarin twee religieuze iconen over het leven van Maria centraal staan. Het eerste bezinningsmoment is zaterdag 6 oktober en begint met een viering in de basiliek om 10.00 uur. Aansluitend zijn er in het Pastoraal Centrum 2 meditatiemomenten. De andere data zijn zaterdag 3 november en 8 december 2018 en zaterdag 5 januari, 2 februari en 9 maart 2019. Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden dan kunt u terecht bij het secretariaat van de parochie.

● Parochiebijdrage
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89