Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Berichten week 7 juni

07-06-2020

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat, openingstijden
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag tot en met vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Website www.heilighartparochie.nl
Op deze website vindt u de kerkberichten van de parochie en van de vier kerkdorpen en veel belangrijke gegevens, ook over de Corona-maatregelen die we als parochiebestuur hebben getroffen. Deze maatregelen worden periodiek bijgesteld.
Bezoekt u deze website dan komt u op de hoofdpagina. Van daaruit kunt u via de ‘kerken’ bovenaan op deze website doorklikken naar een van de vier kerkdorpenwebsites. Hierop staan alle berichten per kerkdorp. U kunt ons ook vinden op Facebook en op Instagram.

● Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG)
Voor de privacyverklaring van de AVG verwijzen wij naar het algemene gedeelte van onze parochiewebsite.

● Liturgische kalender
Zondag 7 juni Heilige Drie-eenheid. Donderdag 11 juni H. Barnabas, apostel..

● H. Missen in de basiliek
In verband met het coronavirus vervallen alle weekendvieringen in de basiliek en de andere drie kerken van de parochie. Dat duurt tenminste tot 1 juli a.s. De zondagsmis is wel via Omroep Dommelland vanaf 09.30 uur te volgen vanuit de Sint Jans Onthoofdingkerk te Liempde. Hierin worden ook alle weekendintenties gelezen vanuit de vier kerkdorpen.

Met ingang van 2 juni jl. zijn de weekdiensten in de Sint-Petrusbasiliek om 09.00 uur weer hervat. In totaal is er voor 30 kerkbezoekers een plaats. U hoeft zich niet aan te melden; uw naam en dag van kerkbezoek wordt bij binnenkomst wel genoteerd. Ook wordt u gevraagd of u gezondheidsklachten heeft en moet u ter plekke uw handen desinfecteren. U volgt de uitgezette looproute en u houdt te allen tijde 1,5 meter afstand. Per 15 juni kan de communie weer op de hand worden uitgereikt (met een speciale pincet, door de priester, vanachter een scherm. Ook voorafgaand aan de H. Communie dient u uw handen opnieuw te ontsmetten).
De collectebijdrage stopt u na afloop in de daartoe achter in de basiliek geplaatste collectebus. Na afloop verlaat u een voor een de basiliek met in acht neming van de 1,5 meter afstand. LET OP: Bij klachten BLIJF THUIS.

Meer nieuws over de coronacrisis en hoe de parochie ermee omgaat vindt u in het speciale hoofdstuk: "Corona en de HHP'. Deze is online.

● Bloeddoek uitgesteld
Op zondag 7 juni a.s. wordt het bloeddoek in de basiliek uitgesteld. De basiliek is dan langer geopend namelijk van 11.00 tot 15.00 uur.

● Bijbelinloopuurtje gaat digitaal
Het Bijbelinloopuurtje wordt sinds een aantal weken digitaal voortgezet. Pastoor Geertjan van Rossem maakt zijn (korte) presentatie digitaal en zet deze op YouTube. De link hier naartoe zal telkens bij het parochienieuws worden vermeld. Klik op deze link en kijk naar alle presentaties tot nu toe. Een gesprek daarover met hem op dat moment is dan natuurlijk niet mogelijk, wel in een persoonlijke ontmoeting.

● Kerken en kapellen zijn extra geopend
- de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel
Op zondagmorgen van 11.00-12.30 uur;
Op maandag-, dinsdag-, woensdag- en donderdagochtend van 08.00-10.00 uur;
Op vrijdag van 08.00-12.00 uur. Er zijn dan vrijwilligers die u te woord staan en zij kunnen u een en ander over de basiliek vertellen. De openstelling gaat niet door in het geval er een uitvaart is.
- de Sint-Willibrorduskerk in Esch
Op zondagmorgen van 10.00-11.00 uur.
Elke dag de kapel onder de toren van 09.00-19.00 uur.
- de Sint-Theresiakerk in Lennisheuvel
Elke dag de kapel achter in de kerk van 09.00-18.00 uur.
- de Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde
Elke dag de kapel onder de toren van 10.00-16.00 uur.
Alle veldkapellen in onze parochie zijn te allen tijden geopend.

● Misintentie aanvragen
Een misintentie kost € 12.--. Deze kunt u door middel van een enveloppe die achter in elke kerk liggen aanvragen. Graag volledig invullen, geld bijvoegen en in verband met publicatie 2 weken van tevoren inleveren. Deze kan in de brievenbus van de pastorie van uw dorp. U kunt een misintentie ook via deze website aanvragen.

● Parochiebijdrage
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
Esch                      RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89