Sponsor Wereldjongerendag

24-10-2015

Help jongeren met de WJD-sponsorkaars!

De Wereldjongerendagen zijn in aantocht. Op verschillende plaatsen in het bisdom worden de komende tijd informatiebijeenkomsten georganiseerd. Jongeren die naar de WJD willen gaan, zijn al druk bezig met sparen. De reis kost € 639,- voor jongeren uit ons bisdom. Deze prijs is inclusief alle maaltijden, overnachtingen, programma, begeleiding, voorbereidingen in Nederland en een reünie. Deze prijs is laag voor een 16-daagse geheel verzorgde reis… maar ondertussen is het voor jongeren wel een groot bedrag om bij elkaar moeten sparen. Daarom zijn verschillende groepjes jongeren al gestart met sponsoracties.

Wanneer jongeren samen sponsoracties ondernemen kunnen ze een behoorlijk deel van de kosten bij elkaar sprokkelen. Er kan daarbij gedacht worden aan auto’s wassen, een concert organiseren, klusjes doen voor anderen, etc. Hierbij kunnen ze elke steun gebruiken!

Daarnaast kunnen er vanaf nu ook WJD-kaarsen verkocht worden in de parochie! We hebben er namelijk voor gezorgd dat voor maar € 2,25 (excl. BTW) deze WJD-kaarsen besteld kunnen worden bij kaarsenfabrikant BOCA (uit Schijndel). Jongeren (en de parochie) verkopen deze kaarsen vervolgens voor € 5,- per stuk; de meeropbrengst is sponsorgeld voor de WJD!

Parochies kunnen jongeren hierbij helpen door de kaarsen te bestellen en het bedrag van aankoop voor te schieten. Zoek goede momenten om de kaarsen te verkopen (denk aan Kerstmis, Pasen, druk bezochte missen, vrijwilligersavonden, maar ook gewoon achter in de kerk). Jongeren, parochie en parochianen dragen er zo samen toe bij dat de ‘toekomst van de kerk’ naar de Wereldjongerendagen kan gaan.

Voor het bestellen van de kaarsen kan er contact worden opgenomen met info@boca.nl

(Alle bestellingen, leveringen en betalingen lopen via BOCA Kaarsen B.V. Als bisdom staan we garant voor het aantal kaarsen dat nodig is om deze mooie inkoopprijs te krijgen.)