Actie voor zuster Clementine

13-08-2019

MOV-groep stelt MIVA centraal in het weekend van 24 en 25 augustus

In het weekend van 24 en 25 augustus 2019 is er een actie van de MIVA, de Missie Verkeersmiddelen Actie. Dan wordt door de MOV-groep van de Heilig Hartparochie tijdens de vieringen stilgestaan bij de voorgenomen actie. Dit keer voor zuster Clementine, zie hieronder. In deze viering kun u uw bijdrage aan deze actie geven…

Toen zuster Clementine in 2002 in Bangang in Kameroen aankwam, werd zij meteen geraakt: langs de weg zag zij kinderen staan. Zij wachtten daar in de hoop dat ze ingehuurd zouden worden om op de farms te werken. Het zijn de wezen van aidsslachtoffers.

Deze ziekte heeft het leven van bijna een hele generatie ouders geëist, de kinderen zijn achtergebleven. Zonder ouders, soms verstoten door hun familie. De 54-jarige zuster Clementine trekt  zich het lot van deze wezen aan, vooral dat van de meisjes.

De inzamelingsactie is dus in het weekend van 24 en 25 augustus. Uw gulle gave wordt zeer op prijs gesteld.

Meer informatie: