Open kerkendagen op 14 en 15 sept. 2019

08-09-2019

De vier kerkdorpen houden ‘Open Kerkendag’ in het weekend van 14 en 15 september

Op zaterdag 14 en zondag 15 september, tijdens de landelijke open Monumentendag, houden de vier kerkdorpen Open Kerkendag. Op die dagen worden er door de vier geloofsgemeenschappen activiteiten georganiseerd in het kader van de Open Kerkendagen. Dagen ook waarop monumentale gebouwen gratis te bezichtigen zijn en waarop meerdere activiteiten plaatsvinden.

De activiteiten zijn per kerkdorp heel verschillend: sommige zijn al uitgewerkt, aan andere wordt de laatste hand gelegd. De activiteiten per kerkdorp vindt u op de deelwebsites van die kerkdorpen. In hoofdlijnen worden de volgende activiteiten georganiseerd:

Programma op hoofdlijnen:
  • De geloofsgemeenschap Boxtel organiseert samen met de Heemkundekring/Erfgoedvereniging de dagen en stellen een aantrekkelijk programma op voor zaterdag 14 en zondag 15 september. Beide dagen is de basiliek van 13.00-17.00 uur geopend.
  • De geloofsgemeenschap Esch opent de kerk op zaterdag 14 september van 11.00-16.30 uur. U kunt dan de kerk bezichtigen en meerdere keren die dag zal het kerkorgel door organist Wil van den Broek worden bespeeld.
  • De geloofsgemeenschap Lennisheuvel gaat op zondagmiddag Mantra zingen. Van circa 12.30 uur tot 14.00 uur. Voor meer informatie zie de deelwebsite.
  • De geloofsgemeenschap Liempde heeft een gevarieerd programma ontwikkeld voor beide (mid)dagen van 14.00–17.00 uur. Zie hiervoor de eigen deelwebsite van Liempde.
Voor deze Open Kerkendagen bent u van harte uitgenodigd.
De entree is natuurlijk gratis en hier en daar
wordt u met een kopje koffie ontvangen.
Maak gebruik van deze dagen om de prachtige kerken in uw parochie van dichtbij te komen bekijken.