Bespreking lezingen en Evangelie van 24 mei 2020

20-05-2020

Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van de Zevende zondag van Pasen, zondag 24 mei 2020

Het Bijbelinloopuurtje, de bespreking van de lezingen en het Evangelie wordt in verband met de coronacrisis digitaal voortgezet. Dus via de computer, laptop, Ipad of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links...

Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt bij dit parochienieuws vermeld, dus op de hoofdwebsite van deze Heilig Hartparochie. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie. Een gesprek daarover met hem op dat moment is dan natuurlijk niet mogelijk, wel in een persoonlijke ontmoeting of zondags op het kerkplein.

In deze zesde (digitale) ontmoeting geeft Geertjan een toelichting op de Eerste en Tweede lezing van aanstaande zondag 24 mei en op het Evangelie.

Deze zondag vieren we de zevende zondag van Pasen. Het motto luidt: Bidden voor een ander.
Deze zondag is vol van verwachting van de heilige Geest: we weten dat over een week de Geest ons geschonken wordt, terwijl Hij ook al met Pasen gegeven is, zelfs op Goede Vrijdag wanneer Jezus de Geest ‘overdraagt’ aan hen die zich onder het kruis bevinden, de eerstelingen van de Kerk, Maria en Johannes, en de andere vrouwen. In deze volheid kunnen we als kerkgemeenschap slechts volharden in gebed. Het is een gezamenlijke activiteit waarmee we onze ‘inclusieve’ betrokkenheid op anderen laten blijken. Dat is een grote opdracht.

Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze week en klik op deze link of op de link hieronder en geniet van de presentatie.
Voor de presentatie over de uitleg van het Evangelie klikt u op deze link.

Meer informatie: