Landelijke Tienergroepdag online

25-01-2021

Op zondag 24 januari vond de landelijke online Tienergroepdag plaats

Ieder jaar vindt in januari dit tienerevenement plaats. Normaal komen alle groepen bij elkaar om in dit online-evenement te strijden. Maar dit jaar was het, zoals zoveel, een beetje anders dan anders. Dit jaar konden de groepen niet fysiek bij elkaar komen. Daarom zaten alle deelnemers apart van elkaar, thuis achter hun scherm om maar niets te hoeven missen.

Na de opening kreeg iedere groep een opdracht die ze zo snel mogelijk moesten uitvoeren. Daarna volgde de volgende opdracht en zo verder. De tienergroep die de meeste opdrachten het best had gedaan was de winnaar.

Het bleef spannend tot het einde, want er waren twee groepen die gelijk op gingen. Uiteindelijk won met zes punten verschil de tienergroep uit Almelo. Onze eigen tienergroep uit Boxtel werd tweede. Een heel mooi resultaat. Maar bovenal een heel leuk evenement om samen aan mee te doen.

Een deelnemer (Anne) vertelt:
‘We moesten als eerste kiezen uit vijf opdrachten. We kozen om iets te gaan bakken. Elke keer als je een opdracht af had kwamen er weer opdrachten bij. Nadat we tosti's gebakken hadden moesten we de juiste heiligen bij de plaatjes opzoeken. Daarna heeft Kirsten een hondencircus gemaakt en heeft Clara een verhaal uit de bijbel geschilderd. Van alles hebben we filmpjes gemaakt en foto's en die moesten we opsturen. Om 17.00 uur hebben ze de leukste filmpjes uitgekozen en die lieten deze zien. En daarna werden de winnaars bekendgemaakt. Het was een hele leuke middag.’

Ook meedoen met de Tienergroep van de Heilig Hartparochie? Dat kan… Meld je aan door een e-mail te sturen of ga naar de facebookpagina van de Tienergroep. Veel plezier alvast…

Meer informatie:

De landelijke tienergroepen zaten thuis voor het scherm en zo kon de Tienergroepdag toch doorgaan.