Vieringen Eerste H. Communie

02-06-2021

De vieringen van de Eerste H. Communie staan voor de deur: zes in totaal

In de komende maanden vinden de vieringen van de Eerste H. Communie plaats. A.s. zondag in Liempde al de eerste. In totaal zijn er zes vieringen, meer dan normaal maar dat komt door het opsplitsen in kleinere groepen in verband met de corona-epidemie. In totaal zijn er dit jaar bijna 70 communicanten.

De voorbereidingen zijn in volle gang. De data van de bijeenkomsten en oefensessies staan steeds in de agenda van deze website. Omdat het aantal vieringen dus nogal hoog is, worden de meeste na de zomervakantie gehouden. In Boxtel zijn er 43 kinderen, in Esch 10, in Lennisheuvel 4 en in Liempde 11. Hieronder volgende de data.

● Kerkdorp Boxtel in de Sint-Petrusbasiliek
   - Zondag 12 september om 14.00 uur
   - Zondag 18 september om 13.30 uur
   - Zaterdag 25 september om 13.30 uur (inclusief kinderen uit Lennisheuvel)
   - Zondag 26 september om 13.30 uur
● Kerkdorp Esch in de Sint-Willibrorduskerk
   - Zondag 3 oktober om 11.00 uur
● Kerkdorp Lennisheuvel de Sint-Petrusbasiliek
   - (dus op) Zaterdag 25 september om 13.30 uur
● Kerkdorp Liempde in de Sint Jans Onthoofdingkerk
   - Zondag 6 juni 0m 11.30 uur

De kinderen worden door de pastores, diakens en de leden van de werkgroepen goed voorbereid. Dit gebeurt met hulp van werkbladen, al dan niet zelf gemaakt, excursies voor zover mogelijk naar bijvoorbeeld een hostiebakkerij, een rondgang door de kerk en andere activiteiten. Deze extra activiteiten zijn dit jaar beperkter wegens de coronabeperkingen.

We wensen de kinderen en hun begeleiders een goede voorbereiding toe, een fijne viering en een straks een fijn en gezellig feest thuis binnen het gezin. Graag danken we alle vrijwilligers voor hun tomeloze inzet.