Zoek een gestickerde plaats

13-07-2021

Ga in onze kerken op een gestickerde plaats zitten!

De bezoekersaantallen in onze kerken beginnen weer op te lopen, steeds meer parochianen durven het weer aan om een H. Mis in een van onze kerken bij te wonen. Dat vinden we fijn, zelfs buitengewoon. De coronaregels blijven echter nog wel grotendeels van toepassing en er mag maar een bepaald aantal kerkbezoekers worden toegelaten. Daarom heten onze vrijwilligers u welkom en houden we een telling bij, zodat een kerk niet te vol wordt.

● Hoeveel kerkbezoekers mogen er binnen…
Dit zijn er een stuk meer dan een aantal maanden geleden. Op basis van de grootte van de kerk en de afstand die onderling gehouden moet worden (anderhalve meter) zijn de volgende bezoekersaantallen vastgesteld:
  • de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel: 100 personen
  • de Sint-Willibrorduskerk in Esch: 65 personen
  • de Sint-Theresiakerk in Lennisheuvel: 35 personen
  • de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde: 65 personen
Gezinnen of mensen die samen een huishouden vormen, mogen bij elkaar zitten. Wel graag op anderhalve meter van andere mensen of groepjes.

● Verder gelden de volgende afspraken:
  • als we verhouden zijn, griepverschijnselen hebben of moeten hoesten dan blijven we thuis
  • we desinfecteren onze handen
  • de mondkapjes mogen af
  • we volgen de looplijnen: door het middenpad naar voren en via de zijkanten terug
  • we nemen achter een sticker plaats
  • we houden overal in de kerk anderhalve meter afstand
  • voor het communiegaan desinfecteren we onze handen of nemen een papieren zakdoekje
  • het spatscherm en het eucharistisch pincet blijven
Mocht u vragen hebben over hoe een en ander in zijn werk gaat, neem dan contact op met het secretariaat of een van de bestuurs- of contactgroepleden. We hopen dat alles weer snel normaal zal worden en wensen u fijne vieringen toe.