Laat je inspireren: Geloven NU 2021

29-08-2021

● Overweging tweeëntwintigste zondag door het jaar

Tweeëntwintigste zondag door het jaar: Zuiver je hart
Met de pandemie COVID-19 op ons netvlies weten we allemaal dat vele verordeningen die we in die maanden kregen van de overheid stonden of vielen met de innerlijke bereidheid om ze ook te volgen. De cijfers van de besmettingen stegen of daalden met hoe de mensen de discipline konden opbrengen om zich te houden bij alle contacten. Het gaat dus duidelijk om de innerlijke motivatie. Om het hart, zegt de Bijbel. Dat hart moet je gedurig zuiveren.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 29 augustus 2021
De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze week en klik op deze link of op de link en geniet van de presentatie.
● Voor de presentatie over de uitleg van het Evangelie klikt u op deze link.
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: