Mariavieringen binnen de HHP

10-08-2022

In het komende weekend zijn er binnen de Heilig Hartparochie drie Mariavieringen

Op maandag 15 augustus is het feest van Maria Tenhemelopneming, een jaarlijks feest ter ere van de tenhemelopneming van Maria, Moeder Gods. Elk jaar worden op of rond deze datum Mariavieringen georganiseerd. Enkele daarvan zijn enigszins bijzonder omdat ze niet in de kerk zelf plaatsvinden maar in een kapel of, zoals dit jaar voor de eerste keer bij de Mariagrot in Liempde. Iedereen is welkom bij deze vieringen en voel je vrij om aan te sluiten in deze meestal openluchtvieringen. In geval van slecht weer worden de vieringen alle in de onderscheidenlijke kerken gehouden.

De vieringen binnen de Heilig Hartparochie zijn als volgt:

• Boxtel. De Mariaviering is op maandagavond 15 augustus om 19.00 uur in de Sint-Petrusbasiliek aan de Kerkstraat in Boxtel. De kerk is vanaf 10.30 uur voor gebed geopend. Er is samenzang en de orgelmuziek wordt door Harrie Termeer verzorgd.
  • Esch. In dit kerkdorp is de viering op zaterdagavond 13 augustus en begint om 18.30 uur. De viering vindt plaats in en bij de Mariakapel aan de Heikant, een stukje verder fietsen na ‘De Langspier’. De zang wordt door het Gelegenheidskoor verzorgd. Ook het gilde Sint-Willebrordus is aanwezig.
  • Liempde. In dit kerkdorp vindt de Mariaviering plaats bij en rondom de Mariagrot in de vernieuwde Kloostertuin. De bijeenkomst is op maandagavond 15 augustus en begint hier ook om 19.00 uur. De zang wordt hier door een vakantie-gelegenheidskoortje verzorgd met op het orgel Maria-José Heijnen.
We wensen de organisatoren van alle vieringen veel succes met de voorbereidingen en hen en alle bezoekers devote en waardige viering. En we vragen Maria natuurlijk van tevoren voor mooi en zonnig weer.