Geloven NU 2024

Laat je inspireren: Geloven NU 2021

17-10-2021

● Overweging negenentwintigste zondag door het jaar

Negenentwintigste zondag door het jaar: Geen goedkope gave
‘Voor wat, hoort wat’. ’Gelijk oversteken’. Of wat plechtiger :’Do ut des’. Hoe goed bedoeld ook, zo is het niet in dat Rijk van God. In dat Rijk begin je met geven. Daarna moet je niet zitten wachten of er nog wat van de andere kant komt. Je geeft, zonder iets terug te eisen. Dat is liefde. Het is soms hard, maar het is niet anders. Toch getuigen velen dat onverwacht, op een heel andere wijze dan verwacht, je mag delen in de gaven die op je weg komen. Ook dit is van het Rijk van God.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 17 oktober 2021

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze week en klik op deze link of op de link (volgt) en geniet van de presentatie.
● Voor de presentatie over de uitleg van het Evangelie klikt u op deze link. (volgt)
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: