Geloven NU 2024

Laat je inspireren: Geloven NU 2023

28-05-2023

● Overweging voor de vieringen in het weekend van 28 mei 2023 | Pinksteren

● Pinksteren. Het motto luidt: Kom, o Geest.
Gave van de heilige Geest die al gegeven is en ons steeds opnieuw overkomt. Paradox! Het is de Geest van de Vader én van de Zoon. Het is de Geest die al vanaf het begin van de schepping aan het werk is en nu ook mensen samenbrengt tot ‘volk van God’. Gebed om de komst van de Geest in de gelovige overtuiging dat Hij steeds gegeven wordt in de mate dat wij ons er voor openstellen. Maria, Moeder van de Kerk.

Het motto luidt: Kom, O Geest // Tweede Pinksterdag.
Er bestaat een lange traditie waarin Maria als moeder van de Kerk wordt aangeroepen. Oude iconen en schilderijen stellen Maria voor met Pinksteren, zittend te midden van de apostelen bij het ontvangen van de heilige Geest. Ze is de jonge gemeenschap van christenen blijven inspireren, zoals ze dat de eeuwen door heeft gedaan. Ook vandaag. Het geeft een veilig gevoel dat de Moeder van Jezus, Moeder van God, ook Moeder van de Kerk is, Moeder van ons.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van Pinksteren 28 mei 2023

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van Pinksteren zondag 28 mei en klik op deze link en luister en kijk naar de presentatie.
● Voor de presentatie van het Evangelie van Pinksteren klikt u op deze link.
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: