Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Mega-rozenkrans...

13-10-2018

Een pauselijk verzoekje

Vorige week werd aan de kinderen, hun ouders en de andere parochianen die aanwezig waren tijdens de gezinsviering, het verzoek gedaan om een gebedsintentie op te schrijven voor een mega-rozenkrans..

Wat was het geval? Paus Franciscus heeft het wereldwijde verzoek gedaan om in deze maand oktober, traditioneel de maand van de Rozenkrans, om haar iedere dag te bidden. We hebben als parochie gemeend daar gehoor aan te moeten geven door het maken van een mega-rozenkrans.

Met behulp van toiletrolletjes, pluche bolletjes, enige meterslint en de vele intenties van de parochianen, de kinderen van het Kinderkoor en van de Kids Club, de tieners van het Tienerpastoraat en vele anderen, een uniek en schitterend exemplaar te maken. Op de foto ziet u het resultaat dat goed zichtbaar is opgehangen in onze Sint Petrusbasiliek.

Iets om super trots op te zijn en ik zou zeggen: bidden maar....!!

Een mega-rozenkrans